A menedzsment fakultás keretében 4 tárgyat vettem fel, egyik jobb mint a másik. Köztük a csoportdinamika módszerében hasonlít a tanuló szervezet gyakorlata tárgyhoz: 5-6 fős fix csoportokba rendeződtünk első alkalommal. A csoportban egymás viselkedését és a sajátunkat figyeljük, elemezzük, reflektálunk, viszont a keret más. Nem annyira kerek egész mint otthon, inkább minden alkalommal egy gyakorlatot végzünk el, amelyek nem kapcsolódnak egymáshoz, viszont arra ösztönöznek, hogy véleményt formáljunk, és azt a többiekkel szemben megvédjük vagy az ő véleményük hatására átformáljuk. Általában mindig szélsőséges körülmények közé kerülünk, mint lakatlan sziget, vagy a Himalája havasai, ahol csak magunk vagyunk, külső segítségre nem számíthatunk. Ilyen helyzetben kell törvényeket alkotunk, melyek kapcsán természetesen a világlátásunk különbözőségéből adódóan konfliktusok alakul(hat)nak ki. A tanárnő pszichológus, és általában másfél órán keresztül beszélgetünk egy adott témakörről a csoportdinamika keretein belül maradva, az ezt követő másfél órában pedig gyakorlatozunk, s beszámolunk a tapasztalatokról.
A másik 3 tárgy, amit felvettem, inkább módszerében tér el az otthoni gyakorlattól. A vezetés elnevezésűt Dr. Edward Aronson tartja, aki coach-ként tevékenykedik amellett, hogy az egyetemen ad órákat, melyeket inkább gondolatcserének hívnék. Ő az az ember, aki nem nyugszik, addig, míg valamit ki nem húz a hallgatókból. Ugyan hoz power point-ot minden alkalommal, de a slide-okat nem előre mutatja meg, hanem miután mi kitaláltuk, hogy miről is van szó az adott témakörön belül. És így mi hallgatók tényleg elhisszük a végén, hogy képesek vagyunk rájönni dolgokra, s valahogy kedvünk van az egészhez. Az alábbi cikk segítségével kicsit többet meg lehet tudni a területről, amivel foglalkozik a prof.
Article
McGill is a knowledge center. Really. I am not the kind of person who sticks to the computer or library, but here it is possible. Everything opens up new perspectives, I keep finding additional articles to topics, professors, etc. Finally I took 4 subjects; one is Group Dynamics - called for Managing of organizational teams. It's psychology in practice in teams with self reflection, mainly. The second is leadership by Dr. Edward Aronson, and reading the article above, you will understand much more.
A HR tantárgy nem sokban tér el a vezetéstől a módszer tekintetében. Prof. Chantal Westgate szintén nagyon gyakorlatias - és ugyan a prezi ott vigyorog a kivetítőn, de éppen csak illusztrációként, hisz a hétköznapokból és a munkatapasztalatból merített példaözön elmossa, mégis mindent alaposan megvitatunk, főleg az összefüggéseket, melyek gerince mindig az, hogy a munkatárs jól érezze magát a cégnél, mert akkor teljesít, ha motivált. Neki is meg a cégnek is ez a megfelelő. Annyira logikus! :-)
A globalizáció tantárgy szintén hatalmas. Prof. Karl Moore mindent bevet, hogy megmozgassa a diákságot - pedig egyébként is elég aktívak. Ezt szokták meg. A humor alap. Néha érzem, hogy néhány dologból kimaradok amiatt, hogy máshol nőttem fel, de el tudom fogadni, főleg ebben a globális környezetben, ahol hozzám hasonlóan a társaság fele szintén kimarad. Mi csak sejtjük, következtetünk hogy mi is lehetett... de már ez is vicces... s már ez is rengeteg!
Az alábbi cikkben prof. Moore nagyon tömören összfoglalja, ahogy látja a globalizációt.
Article
Management of HR is also very particle based on team discussions, and focusing on the main points, logical connections using lots of personal experiences and stories. Management of Globalization with Prof. Karl Moore is powerful and humorous. Sometimes I miss some points, but I am not alone. It's really a global class - half of it is outsider - still. In the article above, you can learn a little bit more how Prof. Moore sees globalization in brief.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése