2008. január 31., csütörtök

"has the option "to make" it successfully or sustainably" R. B. Fuller

Szerencsére hétvégék is vannak, amikor valahogy nem vonz a net, s mehetek uszodába, ami akármennyire is hihetetlen, de önkormányzat által finanszírozott, nem szednek belépőt, s nincs felügyelőszemélyzet. Az emberek mégis figyelmesek, a csizmájukat a bejáratnál hagyják - mint a mecsetben. Bent pici a hely, de valahogy önszerveződő módon mégsincs sehol sorbanállás, nincs tömeg. Hihetetlen, hogy mennyire képesek vagyunk odafigyelni magunkra és a környezetünkre, ha bíznak bennünk. Kinek is kell ehhez felnőni? Mindez viszont csak bevezető. Ellátogattam a szigetre is, a Fuller által tervezett Biosphere-hez. A múzeumként üzemelő épület mottója:
All of humanity now has the option "to make" it successfully or sustainably. R. B. Fuller (1895-1983) - Valahogy nekem egész Montreálból ez sugárzik.




The weekend was nice; I had time to relax a little bit. The local swimming pool is tidy, free and well organized still there are no staff. People are able to look after themselves if they are trusted. After swimming full with energy I walked a bit at the Island where Fuller's Biosphere is. On the pictures above you see his design.


No comment - már mindenkinek a fülén jön ki :-)

De mindez semmi, a hétvége fénypontja ezután következett! Meghívást kaptam egy házi zenélésre, akit láthattam, bizonyára sokan ismeritek :-)
Article
Article
A legnagyobb hatással a harmonikás dalok voltak rám. Komplex zenei élmény volt. Nem elég hogy itt vagyok Montreálban, mégjobban elutaztam. Nagyon bántam, hogy nem beszélek franciául, mert a kis történeteket ilyen módon csak utólag ismerhettem meg szerény fordításban.
Article

És egy kis szín a sok hófehérbe:


Somehow this colorful creator symbolised the music of Miqueu Montanaro in the snow-white Montreal at the weekend. Listen to it! I can not explain, you have to hear it!
Article

Nincsenek megjegyzések: